One year off

Chapter one : Budapest-Podersdorf 170km 2018/08/26

Reggel még bepakoltuk a maradék motyót a lakásból és nekivágtunk az útnak. Podersdorf (Ausztria) volt az első állomás, de az odavezető út nem volt korántsem zökkenőmentes. Induláskor egy különös zaj lépett fel az anyósülés alól. Gondoltuk f@sz@ már Tatabányán véget ér a kaland. Útközben kétszer is megálltunk leszedni az ülést de semmi különöset nem találtunk úgyhogy folytattuk utunkat. Odérkezve Podersdorfba célba is vettük a kitebeachet ,ahol sikerült egy picit csúszni is addig Dodó Mangóval felderítette a terepet. A strand előtt tábla tiltja a kempingezést ,így picit odébb álltunk egy füves placcra, ahol felnyitottuk a motorháztetőt hátha onnan jön a fülbemászó zaj.Bingó! Az indító aksi vezetéke félig megadta magát de egy kis szigetelő szalag csodákra képes.("bárhova is mész szigszalag legyen nálad" Fater) Épphogy befejeztük a műveletet ,máris jött a bizti őr ,hogy ez nem kemping és sokba fog kerülni ha maradunk ejszakára. (Nicht problem már megyünk is ) Tudomásul vettük a felszólítást viszont nem mentünk messzire ,egyszerűen visszaálltunk a strand elé.( ahol rajtunk kívül többen is csöveztek) Mangó is csipázta a helyet ,hiszen óriási füves területeket fedezhetett fel, új szagok és ingerek. Rájött , hogy imádja a frizbit és vissza is hozza de az elengedéssel még vannak problémák.

Éjszakai szállásunk

A bűnös

Mangó és a frizbi

Sunset ride után

Chapter two : Podersdorf- Hallstat 380km

Hosszú szerpentines út vezetett a következő állomásunkra Hallstadt-ba. A hallstatdi tónál álltunk meg szinte egyből a parton ahol egy éjszakát töltöttünk el. Többen is vadkempingezésben "utaznak" errefelé és általában 1-2 éjszakát marad mindenki. Gyönyörű a kilátás a tóra ill. a hegyekre, úgyhogy érdemes itt megállni pihenni kicsit és gyönyörködni a tájban. A tó "kutyabarát" úgyhogy ők is tudják élvezni a tavat, de inkább csak ők hiszen eléggé hüvike a vìz. Mangó is nagyon élvezte a kacsa és kavics vadászatot. Szuper hely egy kis táborozásra , padok és asztalok is vannak ha az ember szeretne a természet lágy ölén piknikezni.

Kacsa vadászatON

A parkoló

Kacsa vadászat közben

Chapter three: Hallstat- Silvaplana 424km

Kinéztünk egy Campinget Svájcban ami 1810m magasan található –Silvaplana Camping– és örülünk ,hogy eltölthettünk itt 3 éjszakát. A Camping fantasztikus, teljesen felszerelt, a zuhanyzó és a mosdó reszleg első osztályú, mosogatásra, mosásra, szárításra és főzésre is van lehetősége mindenkinek, akinek nincs lakóautója vagy ha nem szeretné használni saját vizét. A Campinget hegyek veszik körül és egy gyönyörű tó partján állhatunk le lakóautóinkal vagy verhetjük fel sátrainkat. Sok helyen jártunk már életünkben de egyszerűen a táj lélegzetelállító. Sportolásra alkalmas hely, kitesurf, windsurf, stand-up-paddle boardozás, kerekpározás a tó körül a hegyekben illetve a Campingben kiépített futópálya, teniszpálya és strandröpladbapálya található. Mindemelett a Camping biztosít ingyenes internetet az egész területen illetve billiárdasztal is található a recepcióval szembeni pihenő helységben. Kihazsnálva a sportolási lehetőségeket kétszer is körbe kerékpároztuk a tavat de mind a kétszer más más útvonalon. Az emelkedős részek nem egyszerűek, de megéri a fáradozást. Hihetetlen szép a táj és kárpótol egy kis szenvedésért. A szél is megjön mindennap déltől 5ig folymatosan, ami természetesen ki tudja elégíteni a szörfösöket is. A víz hőfoka 16 celsius fok környékén mozog, úgyhogy a neoprén ruha használata nagyon ajánlott. A kiteos terület mögött egy hatalmas zöld rész található, ahol az ember nyugodtan tud sétálgatni illetve  szabadon ereszteni a kutyákat. Szerintem Mangó soha nem volt még ilyen boldog mint itt. Zöldet látva teljesen megőrült, ment a szagok után, ásott, hempergett, és úszott is. Eddig úgy gondoltuk, hogy Mangó megszállotja a labdáknak, de rájöttünk hogy a frizbiért is bármit megcsinál. Dobáltuk neki a frizbit amíg ki nem dőlt a kutyus de természetesen kapott egy kis tréninget i. Szerencsénk volt hiszen csak az indulásunk napján kezdett el esni az eső viszont az indulásunknál volt egy kis baki. Szerettünk volna délelőtt 11 küröl kicsekkolni, de sajnos a recepción 10:30ig voltak és 15:00kor nyitottak újra. Sajnos végig esett az eső még várakoztunk a buszban, de azért ilyenkor az internet természetesen nagyon jól jött egy kis unaloműzőnek.

Sunset a kitebeachen

Lake Silvaplana

Lake Silvaplana Kitebeach

Reggeli kávé a kempingben

Chapter four: Silvaplana-Ebmatingen 190km

A mai nap Frenyó barátunk invitálásra elindultunk Zürich felé. Sajnos nem tudtunk korábban startolni a kempingből mert csak délelőtt 10:30-ig volt porta szolgálat és nekünk olyan 11:00 körül sikerült odaérni.(Szívás cserébe zuhogott az eső egésznap). Gyönyörű szerpentines út vezetett a kis városkába ahol Frenyó lakik.(Közben felmentünk 2400m magasra brutál emelkedőkön )Este hét körül érkeztünk és nyolckor már az uszodában voltunk edzésen amit termesztésén Frenyó vezényelt. ( be is álltunk játszani egy edzőmérkőzés erejéig) A napot egy nagyon komoly grillezéssel zártuk ,amit Frenyó szakadó esőben is megcsinált nekünk. ( Ezúton is Köszönjük Bálna :)

2000m fölött útközben

Frenyónál grillparty , Ebmatingen

Chapter five: Ebmatingen- Zürich 11km

Igazából nem is külön fejezet de azért külön vettük :)

Másnap Zürichbe vezetett útunk ,Frenyó körbe vitt minket. Nagyon tesztett nekünk a város (főleg ,hogy milyen olcsó :-)

Időjárással szerencsénk volt mert pont volt egy kis szünet és nem esett.

Magnó körbenéz Zürichben

Dodó Frenyó és jómagam ,Zürich főtér

Mi ,Zürich Opernhaus

Chapter six : Zürich- Ettlingen 274km

Azt beszéltük meg ,hogy inkább Hollandiában töltünk el több időt ezért Németországban csak egy éjszakát maradunk. Mint mindig ismét parkfornight appot használtuk ,hogy keressünk valami nyugis kis parkolót sikerült is Ettlingenben. Hangulatos kis város ,szűk utcákkal és szombat lévén kezdett is éledezni.A parkolóval szemben pont egy fürdő volt de mire odaértünk már bezárt. Mangóval szokásos séta utána pihenés mert másnapra már Hollandiába szerettünk volna megérkezni.

Ettlingen "belváros" este

Ettlingen park

Chapter seven : Ettlingen- Heusden 496km

Mivel Németország nem hozott minket annyira lázba így az eddigi legtöbb kilométert megtéve (496km )Hollandiában Heusden kis városkájában lyukadtunk ki, amiről kiderült ,hogy elég sok öreg (holland nyugger) lakja, akiknek nem probléma vasárnap beülni egy pohár borra. (Irigylésre méltó nyugalomban élnek) Itt is csak egy napot töltöttünk mivel nem valami big city :) Érdekesség ,hogy Mangót meg akarták venni ,először 200 eurót kínáltak érte majd 300-at ,Dodó mondta ,hogy nincs az a pénz amiért odaadná. Tíz percel később Mangócska kiharapta Dodó kabátját.( itt elgondolkodtunk ,hogy lehet mégiscsak megért volna 300 eurót :)

Heusden bel :)

Heusdeni szélmalom

Windmill in Hesuden

Chapter eight: Heusden- Brouwersdam 121km

Kicsit olyan érzésünk volt mint amikor San Francisco-ban az ocean beachen voltunk. Óriási homokos tengerpart amíg a szem ellát ,kite és windsurf paradicsom. (*bugy-val és landboarddal is tolják) . Azt olvastuk ,hogy Hollandiában itt süt legtöbbet a nap. Mangó itt találkozott először sós vìzzel ,be is csobbant az Északi-tengerbe. (Szerette ,főleg ,hogy futhatott mindenfelé). Csúszni is lehetett bár eléggé lightwind volt ,azért bementem egy kicsit addig Dodó Mangóval játsztott.

Hát nem egy Sóstó :) van hely felvenni az ernyőt :)

Brouwersdam parkoló

Mangó first time in the sós víz

Chapter nine : Nissewaard(Brouwersdam)- Zaandijk(Amsterdam)- Den Oever 253km

Az Északi-tenger után másnap Amszterdamot terveztünk. Az előző  napi csúszás után úgy döntöttünk nem maradunk a parton hanem közelítünk Amszterdam felé ezért Nissewardba éjszakáztunk. Amszterdamba nem szerettünk volna kocsival menni (6mx2mx3m picit nagyok vagyunk :) így kinéztük Zaandijk vonat megálló mellett lévő parkolót ahol még hab a tortán ,hogy ingyenes és onnan mentünk vonattal Amszterdamba. Brutál hosszú sétát nyomtunk és utána egy "könnyed" kéksajtos burgerrel pótoltuk az elégetett kalóriákat. A burger után megnéztük a híres piros lámpás negyedet enyhén szólva is kemény ,pedig még csak délután öt körül jártunk de már jópár "kirakatban" voltak. Zaandijk nem tünt túl biztonságosnak éjszakára meg elég mocskos is volt ezért északnak mentünk Den Oeverben szuszókáztunk.

Amszterdam csatorna

Mangónak is tetszett

Mi és Amszterdam

Chapter ten : Den Oever

Den Oever igazából nem is külön fejezet de kétszer is megálltunk itt mondjuk alvás pihin kívül nem sok mindent csináltunk talán egyszer futottunk. Nem rossz hely lehet úszni (van külön rész leválasztva) kicsit eldugott.(pihenni tökéletes) Mangó szintén imádta ,felásta az egész parkolót.

Mangó kicsit felàsta a parkolót

Chapter eleven-twelve-thirteen : Den Oever - Groningen (Oostmahorn)- Den Oever 352km

Dodó barátnőjét Lucát meglátogattuk és elmentünk egy laza tengerparti piknikre. Oostmahorn egy kicsi kikötő város közel a német határhoz. Időnk parádés volt és tálaltunk egy kis füves kite spotot ahol letáboroztunk. Dodó és Luca borozgattak ,dumcsiztak addig Én kihasználtam azt a 8-10 csomós szellőt ami épp csak lengedezett de Cloud17m-re és Alaia-ra pont elég volt. Mangó szokás szerint rohangált egésznap.

Oostmahorn kitebeach

Én (Cloud17m+Alaia) Oostmahorn , Északi-tenger

Luca , Dodó és Mangó , Oostmahorn belváros

Chapter fourteen : Den Oever- Brouwersdam 193km

Útunk ismét Brouwersdamba vezetett ahol kicsit kiteoztunk ,Dodó is egy 2m-es trainer kite-al a parton. Nagyon jó kis partszakasz hatalmas parkolóval ,nem aludtunk ott de szerintem off season-ba senki nem szól érte. (*kár ,hogy a landboardot nem hoztuk el :)

Én (12m ozone cat.) ,Brouwersdam

Mangó , Brouwersdami sunset

Brouwersdam panoráma

Chapter fifteen-sixteen : Brouwersdam-Bruges- De Panne 185km

Belgium gyönyörű kis városába vezetett következő utunk. Nagyon szép középkori stílusú city, sörfözdékkel ,lovaskocsikkal és töménytelen belga csokival. Az egyik sörös boltba be is tévedtünk "véletlenül" és kóstolóba vettünk vagy hat üveggel. Loló (Dodó barátnője együtt jártak suliba amcsiba) ajánlásával kipróbáltuk többek között a Delirium Tremens-t ami egy laza strong blond  beer 8,5% alkohol tartalommal de ezt már De Panne városába tettük közel a francia határhoz. De Panne szintén parti városka szuper hosszú homokos beach-el. Mangó ismét amint homokot ért a lába azonnal megörült :)

A mai napot sunset közbeni sörözéssel töltöttük és megállapitottuk ,hogy szar az élet csak nem nekünk :)

Brugge főtér és Mangó

Brugge belváros hotel

De Panne beach

Kép a képben , De Panne

Chapter seventeen : De Panne- Saint-Jouin Bruneval 334km

Először egy domb oldalon álltunk meg a busszal (már jócskán Franciáknál) de kis túra után láttuk ,hogy a part mentén is egy hatalmas parkoló volt ,ahol kb 20 lakó is csövezett.(úgyhogy mi is úgy gondoltuk csatlakozunk hozzájuk és legurultunk) Dodó bement úszni egyet (a nem meleg vizecskébe) addig Mangóval labdáztam kint. (Utána finom hideg zuhany a parti tusban ,felébredtünk tőle az biztos) Másnap Dodó szülinapja volt és ezt egy lovas brigád is tudta ,úgyhogy pont a kis partunk előtt vágtáztak (Mangó mindegyiket el akarta kapni valószínűleg azt hiszi a lovakra ,hogy nagy kutyák (erre később jöttünk rá )

Az első spot a domboldalon ,Saint-Jouin Bruneval

Dodó ready to swim , Saint-Jouin Bruneval sunset

Saint-Jouin Bruneval beach

Chapter eighteen : Saint Jouin Bruneval-Mont Saint- Michel 238km

Már korábban kinéztük ,ezt a várat. A legközelebbi free parkoló a (ahol aludni is lehet) 5km-re volt ,úgyhogy hosszú séta várt ránk. A vár elég különleges mert csak apálykor lehet bemenni ,dagálykor vìz veszi körbe. Megérkezve középkori város hangulata fogadott minket.(annyi különbséggel ,hogy szuvenír boltok tömkelege van :) amúgy elég varázslatos hely. Miután körbe sétáltuk az egész castlét megjött a dagály is ,így ahol elterveztük ,hogy kimegyünk már vízalatt volt ,úgyhogy mehettünk át egy másik kapuhoz de már azt is ellepte a wasser de szerencsére egy harmadik kapun még kitudtunk surrani, anélkül ,hogy csobbanunk kellett volna. Visszafele a "fő" út helyett egy földúton jöttünk ,hogy Mangócska kedvére szaladhasson. Futkorászás közben azért egy-egy lócitromot elropogtatott biztos ami biztos :)

A vár apálykor

A vár felé vezető nem rövid úton

A várban

A visszafelé út közben Mangó lócitrommal jóllakottan

Chapter nineteen : Mont Saint-Michel-La Tranche Sur Mer 315km

Az útunk során másodszorra álltunk meg kempingben és megint szerencsésen sikerült kifogni egy viszonylag olcsó de szuper helyet. A beach egyből a lábunk alatt volt kb 20m-re a kempingtől. A meleg zuhany alatt ácsorgás nem rossz ilyenkor :) viszont az időnk parádés volt megint. Este úsztunk az Atlanti-Oceánban ,csak Dodó közben ráparázott ,hogy megcsípte egy medúza úgyhogy elég gyorsan kiúszott :)

(termesztésen vaklárma volt csak a lábán lévő sebet csípte a sós víz)  A város is aranyos volt és végre megvettük az első igazi francia croissantunkat illetve friss bagettünket úgyhogy aznap reggel világbajnok reggelink volt. Másnap reggel is úsztunk egyet de már csak a mendencébe ,ligthos kondival vegyítve. Mangó hozta a kötelezőt parton szokás szerint bepörgött.

Sunset La Tranche Sur Mer (kb a fáknál jobbra volt a kemping)

Mangó halászaton

Chapter twenty : La Tranche Sur Mer - Bordeaux 236km

Késő délután érkeztünk meg Bordeaux városában és sajnos a tervezett parkoló màr fullon volt. Viszont nyomtunk egy újratervezést és a tó túlpartján (Bordeaux külvárosban északon van egy tó :) találtunk szabad helyet és a villamos megálló is kb 20 lépésre volt, ami bevitt minket a belvárosba. A városban sokat sétáltunk megnéztük az operát és az intercontinental szállodát is. Mangónak annyira nem tetszett a belváros viszont cserébe a lábunkat harapta végig. Az estét stílusosan egy üveg bordeauxival és sajt kesudió kombóval zártuk.

Bordeaux főtér

Bordeaux

Bordeaux szökőkút

Bordeaux panoráma

Chapter twenty one : Bordeaux-Mimizan 104km

Fantasztikus napot töltöttünk Mimizan városában. Szinte a parton tudtunk parkolni ,nagyon közel a beachez, este hallani lehetett az óceán morajlását. A víz szuper volt ,tiszta és végre nem fagyos ,úgyhog lehetett csapatni a szörfikét meg az úszást, bár a hullámok nem voltak túl nagyok. Éppen high tide volt ,így kisebb medencék alakultak ki ahol lehetett még melegebb vízben dagonyázni.( Mangó is imádta utána természetesen be is panírozta magát homokkal ) Este még benéztünk a városba ,ami bár nem volt túl nagy viszont ,annál hangulatosabb. Sikerült egy újabb deszkát beszerezni vettünk egy skimboardot 30 euróért (hülyének is megérte hát még nekünk ) ,még aznap este kipróbáltuk (nem sok sikerrel ) mindegy falidísznek majd jó lesz :)

Mimizan "bel"

Az új falidísz :)

Mimizan part

Chapter twenty two : Mimizan-Biarritz 110km

Biarritz "felett" álltunk meg a meki parkolóban, ahol elvileg ki volt téve ,hogy nem szabad de rajtunk kívül azért volt vagy öt lakó. A part is közel volt és nagyon szép ,mint utólag megtudtuk igazi wave szörf paradicsom. A meki mellett volt egy nagy csarnok ,kiderült ,hogy egy jégpálya.( f@sz@ lehet a plusz negyvenből bemenni a mínusz kettőbe :) Volt amúgy minden a parton skatepark, játszótér és egy komoly streetworkout gym amit fel is avattunk , másnapra lett is izomláz :) Mangó is örült mert voltak nagy füves placcok és megkóstolhatta a kedvenc rövidgatyóm (aminek én kevésbé örültem még jó,hogy kaptunk varrókészletet köszi Muter :) A napot a parton egy finom hideg zuhannyal zártuk ami kellemes és gyors volt.

Biarritz beach

Biarritz sunset

Chapter twenty three-four : Biarritz- St.Sebastian-Zarautz 76km

Az első célpont St.Sebastian volt de mivel nem nagyon akartunk bemenni a belvárosba ezért inkább távoli stadion mellett döntöttünk ,hogy ott letesszük a buszt és metróval megyünk be a belbe. ( utóbb kiderült rajtunk kívül kb még 20 lakóautós kolléga is döntött ) A városba érve gyönyörű tengerpart ,kristálytiszta víz és a hegyek csodálatos látványa fogadott minket. Kis séta után a parton beültünk egy kávézóba ahol komoly panoráma mellett elfogyasztottuk két caffét. Mangócskát imádták itt is a népek már a metrón dögönyözték :) nem éjszakáztunk a stadionnál hanem egyből tovább mentünk Zarautz városba ,ami pici ,aranyos kis szörf city. Egy kis shopping után betoltunk egy jó adag mézes mustáros csirkét aztán lenéztünk a partra ahol még sötétben is tolták a wave szörföt. Az estét egy iszonyat HIVE és Makaó partival zártuk.

St. Sebastian és a coffe

Mangó nézi a vizet

St.Sebastian beach

St. Sebastian

Chapter twenty five : Zarautz- Laredo 135km

Laredoban is megtaláltuk a jó kis nyugis camper parkingot , ami szintén közel volt a beachez. Az egyetlen baki az volt ,hogy No dog zóna volt és sajnos komolyan is vették mert a lifeguard kiküldött minket. (Gyanús is volt ,hogy egy blöki sem szaladgál) Amikor a lifeguardok eltűntek egyből kijött az összes kutyás :) Laredo amúgy jó kis kite beach ,komoly kis folyó torkolattal ,nem annyira flat de nem rossz. Este a , már szokásos hideg zuhany a beachen :)

Laredo kite beach

Laredo sunset már Mangó is bejöhetett :)

Chapter twenty six : Laredo- Gijon 214km

Egy szép nagy füves park elött álltunk meg Gijonban ,aminek talán legjobban Mangócska örült. A város szélén volt a bázis így végig a part mentén betudtunk sétálni. Végre kipróbáltuk a "yogurtissimo" csodát ,brutál feltétekkel ajánljuk mindenkinek aki kalória bombára vágyik :) Mangó a séta alatt vagy húsz kutyával találkozott ,egy weimari vizsla szépen fenéken is csípte. Reggel írgalmatlan nagy dudálás közepette jött egy autó jó lassan ment végig a parkolón ,mint kiderült a helyi pék az ,úgyhogy gyorsan vettünk is friss kenyeret.

Gijon és a part menti sétány

Mi és Gijon partja

Mangó Gijonban (éhesen)

Mangóval séta , Gijon

Chapter twenty seven : Gijon- Barrerios 152km

Gyönyörű kis öbölben parkoltunk le ,ami szinte majdnem ,hogy csak a miénk volt.(Rajtunk kívül talán egy lakó volt ) Kis uzsi elfogyasztása után felfújtuk a SUP-ot és elindultunk az öbölben hármasban. Picit paráztunk ,hogy Mangó mennyire fogja élvezni a SUP túrát de szerencsére bejött neki.(A deszkáról való leugrás elején nehezen ment de kis gyakorlás után belejött :) túlságosán is) Apály révén középen az öbölben kialakult egy homokpad ami konkrétan a túloldalig nyúlt és csak mi voltunk bent ,úgyhogy itt Mangócska rohangálhatott kedvére. A túra után visszamentünk még úszni a víz már jó hideg volt. Este eléggé leszállt a köd de még azért Mangóval tudtunk kicsit játszani kint. A hely nagyon király talán mert szinte csak mi voltunk.

Az öböl az autótól fényképezve

A SUP túra közben

Mi a homokpadon és Mangó :) Barrerios

Barrerios folyótorkolat

Chapter twenty eight-nine : Barrerios- La Coruna-Pontevedra 272km

La Corunában az akvárium mellett álltunk meg (nem itt éjszakáztunk ) viszont megkerültünk a Herkules tornyot (felmenni nem mentünk fel)egy kb 1,5 órás séta után ,picit még néztük a fókákat a kinti medencében aztán elindultunk Pontevedra irányában. (La Corunában komoly hullámok voltak de szörfösöket nem nagyon láttunk ) Pontevedra történelmi kis város ,ami elég pezsgő volt amikor megérkeztünk. A város szélén álltunk meg külön "lakós" helyen ,ami szép rendezett volt lehetett tölteni és leengedni is a tartályokat. A helyi újságosnál vettünk pár képeslapot nem volt egyszerű mert nem nagyon volt közös nyelv a mutogatáson kívül, a postán viszont már meglepően jól beszéltek angolul. Az aksink kezdett gyengélkedni :)

Hercules torony , La Coruña

Sziklás part , La Coruña

Pontevedra belváros

Pontevedra

Chapter thirty : Pontevedra - Viana do Castello 118km

Végre megérkeztünk Portugáliba. Útunk során eddig Ausztriában ,Svájcban, Németországban, Hollandiában , Belgiumban, Franciaországban, Spanyolországban és most Portugáliban is jártunk. Hatalmas partra érkeztünk a Cabadelo beachre.(szerencsére az idő ismét király volt és a szél is kezdett befújni ) a  kitebeachet csak sétálva lehet megközelíteni kb 10-12 perc gyalog. Szépen meg is telt a part kiteosokkal, Dodó pedig addig Mangóval kint a parton "pihent" ami nem könnyű mert vagy csipkedi az embert vagy a homokot ássa a fejedre. A szél közben szépen rápirított és csak az tünt fel ,hogy hetes és nyolcas ernyőkkel jönnek be a népek én pedig a tizenkettővel már eléggé küzdök :) Este a parton egy jó hideg zuhany. Az aksi szépen kezdett elhalálozni ,úgyhogy másnap Braga felé vettük az irányt egy új aksiért.(amint kicseréltük szépen  meg is javult minden )

Chapter thirty one : Viana do Castello- (Braga) - Esposende 99km

Délután bragai aksi szerelés befejeztével Esposende volt a végállomás. Az itteni parkoló picit messzebb volt a parttól. A bázison Mangó összeismerkedett egy francia buldoggal aminek szintén francia gazdái nem örültek  és számon is kérték rajtunk ,hogy Mangó miért van póráz nélkül. (Nem lettünk barik az biztos ) Dodó még egy laza 50 percet beszélt a bank of amerikával később kiderült nem volt free... Másnap átmentünk a lagúna másik oldalára, ahol nagyon szuper helyet találtunk(laza 4km séta után ) ,bár szél nem fújt de a skimboarddal és Mangóval jól elszórakoztunk.

Esposende útban a lagúna felé

Esposende lagúna

Chapter thirty two : Esposende- Porto 50km

Másnap Portó felé vettük az irányt nem mentünk sokat úgyhogy viszonylag hamar megérkeztünk egy nagy parkolóba ahol gyönyörű látvány fogadott minket ,konkrétan egész Portóra ráláttunk plusz az Óceánra is. Eleinte ködös volt az idő de Mangót ez legkevésbé sem zavarta a rohangálásban. Miután kitisztult megjött a szél is ,úgyhogy lemetünk a partra ,én be is mentem csúszni addig Dodó Mangóval játsztott. Jó volt mert szinte egyedül voltam az egész beachen :) Másnap városnézés volt a programban ,Mangó ezt ma nem nagyon szerette ,konkrétan öt méterenként lefeküdt , viszont nagy sikere volt mindenki megakarta simogatni. A belváros nagyon király volt és egy jó kávét toltunk bent.Szerettük Portót.

Kitebeach ,Portó

Dodó és Mangó , Portó

Kite in Portó

Átlagos vasárnap :)

Portó

Chapter thirty three : Portó- Espinho 22km

Sokat most sem  mentünk pontosan huszonkét kilométert tettünk meg Espinho-ig ahol ismét szép partot tálaltunk ,Mangó nagy örömében majdnem lezakózott egy szikláról de szerencsére egy köztes homokpadra esett. Végig sétáltunk a naplementében úgy ,hogy közben már a hold is fent volt ,szép volt. Sikerült beszereznünk egy új töltésvezérlőt is a napelemhez.

Sunset , Espinho

Mangó , Espinho

Chapter fifty : Cadìz- Tenerife Az átkelés (ugrottunk a fejezetekben pontosan 48-at igyekszünk pótolni folyamatosan )

Sikeresen átkompoltunk Tenerifére. Nem túl rövid az út ,két nap pontosan Cadìzból. Furcsa de ez a nagy komp is hullámzik ,dülöngél jobbra és balra vagy másfél két métereket emelkedik aztán süllyed. Az a kemény ,hogy közben arra gondoltam ,hogy Fa Nándorék mit élhettek át az első útjuk alatt a Szent Jupáttal elképesztő lehetett tíz-tizenöt méteres hullámokon hánykolódni. A check in-nél persze semmi nem volt kiírva angolul ,igazából találgattunk ,hogy mikor hova kell menni ,végül az office-ban megkaptuk a jegyeket és el is indulhattunk befelé a fedélzetre.(még jó hogy két orával előbb ott voltunk :) A buszt letettük a negyedik emeleten ,itt már rendesen irányítottak ki merre hova. Utána cuccokkal felmentünk az ötödik emeletre ,még jó ,hogy Mangó velünk volt mert így egyből a recepcióra mentünk a kenel kulcsért ahol megkaptuk a három kaja jegyet fejenként ,ami meglepi volt ,hogy ilyen is van :) Az ellátás a hajón egész jó. Jó magyarhoz méltóan beosztottuk a három jegyet ,így két ebéd és egy vacsira futott belőle ami viszont korrekt volt. (Két fogás desszert ,üdítő ) Kabint nem vettünk így is elég húzós volt a jegy úgyhogy az alvást a "tv-szobában" ejtettük meg. Az első nap én aludtam a földön ,a másodikon Dodó. Lent kényelmesebb volt mint a székeken. A hajón végre beszélgettünk azzal a sráccal akit már vagy 1 hónapja ismerünk látásból. Kiderült ,hogy profi kiteos mondjuk ezt már akkor gondoltuk amikor láttuk menni. Core international team tagja Jeremy (most múlt 13 éves :) apukájával voltak lakóval Tarifán. Jeremy öt nyelven beszél folyékonyan és korához képest nagyon érett kissrác és amit a kite-al tud az pedig elképesztő! Kérdeztük tőle ,hogy készül-e 2024-es olimpiára de ő inkább Cape Townra szavazna a Red Bull King of the Air-re menne. Az út viszonylag hamar eltelt sokat voltunk kint a fedélzeten (azon is gondolkoztunk ,hogy kint alszunk a kényelmes napozó ágyon, végül nem tettük majd visszafelé) Mangóval napi ötször tudtunk sétálni egy órákat ami elején nem tűnt biztatónak végül egész jó volt. A megérkezés után vagy két napig olyan érzés mintha hajón lennél várod a hullámokat de nem jönnek :) Lassacskán átlépjük a 8000 kilométert ennyit tettünk meg aug. 26.-óta.