One year off

Chapter thirty four-five : Espinho-Murtosa-Figueria do Foz (Tavarede) 133km

Espinho-ból Murtosa-ba mentünk ,ahol ismét lagúnás helyen parkoltunk a parton. (A víztől kb 3m-re) szuper kis strand a lábunk alatt volt egyből ,festői naplemente kis csónakokkal mindezt kint vacsorázva egy üveg borocskával ,nah nem volt szar látvány. Mangó úszott is ,vicces volt mert egy pici folyón simán átúszott pedig nem ért le a lába.(mondjuk elején meglepődött) Másnap mosás a lavoárban majd teregetés aztán elmentem bringázni nyomtam egy kört a lagúna mentén. (Ami feltűnt ,hogy sok a kóbor kutya de egész Portugáliában viszont az utak szuperek, nem egy bringás csapattal találkoztam ) Murtosa szuper volt két napra talán ,annyi negatívum ,hogy sok légy volt. A harmadik nap Figueria da Foz (Camping) jött ,útunk során harmadszor álltunk be kempingben. (Ráadásul szuper olcsó 13 euro volt kettőnknek egy éjszakára ,wifi,medence,víz töltés tehát fullos kemping és kb csak mi voltunk.) Egy éjszakát maradtunk aksikat feltöltöttük, azért lementünk a partra is ,ami kicsit messzebb volt a kempingtől.

A bázis ,Murtosa

Sunset ,Murtosa

A vacsi , Murtosa

Kemping , Figuiera da Foz

Chapter thirty six-seven-eight : Figueira da Foz- Lagoa de Obidos- Lisszabon - Lagoa de Albufileira 260km

A kemping után komoly szerpentint követően megérkeztünk Lagoa de Óbidosba és ismét sikerült közel a parthoz parkolni. Sikerült elkapni egy kis light windet de elég pöffös volt ,lehetett csúszni de nem volt nagy élvezet. (Amúgy a lagúna király viszonylag nagy flat water derékig érő víz sokáig) Mangó is élvezte ,főleg ,hogy a szomszédban talált egy Husky játszótársat. Dodó is tudott egy kicsit gyakorolni. Másnap reggel nyomtunk egy jó reggeli futókát,aztán irány Lisszabon. Hatalmas város szűk utcák ,bolhapiac ahol minden sz@r kapható. Rengeteg turista mindenfele ,mennek mint a zombik. Picit zsúfolt volt de azért tetszett nekünk.(Lisszabon szélén parkoltunk de nem aludtunk ott) Lisszabon után kivételesen :) lagúna következett Lagoa de Albufeira. Az egyik oldalon a nyílt Óceán a másik oldalon egy jó nagy lagúna várt ránk. Sajnos szél nem volt pedig két napot is vártunk,viszont nagyokat sétáltunk Mangó a parton szokásához híven bepörgött ,úgy elásta a csonját ,hogy utána nem találta meg :) A parton csináltunk pár spontán képet aztán elindultunk a hegyek felé.

Mi , Lagoa de Obidos

Bolhapiac , Lisszabon

Lisszabon

Lagoa de Albufeira , A nyílt Óceán

A lagúna , Mangó keresi a csontot , Lagoa de Albufeira

Chapter thirty nine : Lagoa de Albufeira - Alferce 323km

Portugália belseje felé mentünk. Hatalmas erdő vett minket körül. Hirtelen viszont minden fa korom fekete lett és égett szag csapta meg az orrunkat. ( amíg a szem ellátott mindenhol csontig leégett fák voltak ) Dodó gyorsan ráguglizott és kiderült ,hogy tavaly több mint 100km hosszan erdőtűz pusztított amúgy védett nemzeti parkban. Sok szerpentin után  Alferecébe értünk. Iszonyatosan szép és pici hegyi falu (ingyenes úszómedencével a "főtéren" )de még bolt sem nagyon volt a faluban viszont 4 férőhelyes profi lakóautó parkoló igen. (Ingyen ivóvíz töltési lehetőséggel ,külön leengedő résszel ) A faluban sok öreg él, akik nagyon hangosak viszont aranyosak. Letettük a verdát az egyik üres parkolóban ,mellettünk egy osztrák kocsi ált tárva nyitva az összes ablakával és jobb egyben egy hatalmas fekete belga juhászkutyával.(aki mint utóbb kiderült iszonyat okos és szelíd ) Éppen kezdtünk volna kiülni ,amikor jött egy brutál vihar ,olyan jégesővel amilyet mi még nem láttunk. (Ráparáztunk ,hogy szétveri a napelemeket de szerencsére nem lett bajuk) Próbáltuk becsukni a szomszéd lakó ablakait de sajnos már késő volt szegény eléggé beázott. Viszont amikor visszajött a sógor meghívott minket egy-egy dobozos sörre, rendes tag volt. (Elment motorozni de a jégeső miatt nem tudott visszajönni ) Amikor vége lett a viharnak az öregek egyből az utcára vonultak ,én épp az előttünk lévő csatornát tisztogattam ,hogy ne vízbe álljon az autó (persze fürdő gatyában voltam ,mert még a szomszéd ablakait akartam bezárni és még nem öltöztem vissza) amikor egy néni be akart küldeni ,hogy nehogy megfázzak mindezt portugálul :) Másnap reggel jött a kenyeres autó , úgyhogy friss volt a reggeli.

A bázis , Alferce

A tűzvész nyomai , Alferce

A bázis fentről

A vihar után , Alferce

A friss reggeli kenyérke

Chapter fourty : Alferce - Quarteria 66km

Magunk mögött hagytuk a hegyeket és újra a part felé vettük az irányt. Mielött a végső bázisra mentünk volna megnéztük a parti parkolót és a beachet is lecsekkoltuk. A parti kis étteremben ittunk egy jó kávét és feltöltöttük a laptopot. A partról láttuk ,hogy a sziklák tetején is állnak lakók ,úgyhogy este felmentünk mi is. A vacsorát már kint a kocsi előtt töltöttük ,szép panoráma mellett. Mangó a parton ismét sokat ásott aztán a sátor mellett kidőlt. Másnap indultunk Alvor felé de Portimao magasságában volt egy kis féltengely problémánk ,szerencsére pár óra alatt sikerült orvosolni, úgyhogy még aznap este elértük Alvort.

A vacsora a szikla szírten , Quarteria

A bázis ,Quarteria

Chapter fourty one-two : Quarteria- Alvor- Lagos 97km

Alvor, sokadszorra lagúnás helyszín. A fizetős lakóautó parkoló mellé (azaz inkább mögé ) tettük le a verdát. (A fizetős 7 euró lett volna egy éjszaka de abban csak a parkolás és a víz lett volna benne ) Mangóval elmentünk SUPolni a lagúnába ,visszafele jött egy kis szellő, úgyhogy séta volt a vízben. Mangó természetesen nem bírt a fenéken ülni és nekifutásból ugrott hasast a vízbe meg is lepődött, hogy nem ér le a lába de szépen kiúszott. Másnap megnéztük a lagúna másik oldalát (konkrétan markoló állt bent ) szél sem fújdogált, úgyhogy úszás után Lagos felé mentünk. Lagosban part közelében sikerült helyet találni. Egyből a beachre mentünk csobbani Mangóval, aztán pedig Dodó bement egy wavesurf sessionre ,bár a hullámok nem voltak valami nagyok de háromszor négyszer szépen elkapta, ügyes volt. Visszamentünk a parkolóba és a szomszéd francia bácsi majdnem az árokba rakta a lakókocsiját ,mert mindenképp totál vízszintbe akart állni a rámpán, szerencsére csak az ablakmosó folyadék tartályát lyukasztotta ki. ( de nem izgulta túl alá tett egy vödröt azt jól van az úgy :)

Sunset , Alvor

Traktor a kitebeachen , Alvor

Dodó ,lets surf ,Lagos

A parti kövek, Lagos

Dodó jön kifele, Lagos

Chapter fourty three : Lagos- Faro (Olhao)

Lagos után Faro következett. Faro déli részét néztünk ki. A repülőtér után a földnyelv csücskébe mentünk. Egy elég keskeny híd vezetett át, ahol váltakozva haladhatott csak a forgalom, szerencsére még időben érkeztünk, mert pénteken révén elég gyorsan gyűlt a nép. A parkolás után célba vettük a beachet (én azért biztos ami biztos a 12-es ernyőt és a deszkát magamhoz vettem) Tudtam csúszni bár eléggé leállóban volt a szél de majdnem sikerült a lagúna torkolatig felkrajcolni utána pedig downwindbe vissza.(épp kiértem amikor szinte nullára leállt) A beach után a vacsiztunk és mivel már nagyon sokan voltak ezért azt tálaltuk ki, hogy inkább Olhão-ban ejszakázunk. Az első parkoló elég koszosnak tűnt de letettük a buszt és megnéztünk egy másikat, ahol viszonylag sokan voltak. (Én visszamentem a buszért ,amíg Dodó Mangóval sétált egyet és megbeszéltük, hogy a parkolóban találkozunk. ) Előbb odaértem a busszal és ki is néztem egy jó helyet, amikor egy elég csöves forma csóka odajött és mondta, hogy öt euró a parkolás.( táblán ki volt írva, hogy free...) Mondtam neki, hogy csak kártyánk van(no cash) mire ő egy féltéglával jött vissza, úgyhogy abban maradtunk, hogy keresek egy másik parkolót. Tovább mentünk és tálaltunk egy nagyon jó parkolót saját kis strand résszel, a kóbor kutyákat leszámítva tökéletes hely volt.Másnap a hajók között úsztunk egy jót, utána kicsit ráfújt így kiteozni is lehetett.

Beach (nem volt tömegnyomor itt sem) , Faro

Ahol a kite volt , Faro

Dodó és Mangó , Faro

Olhão és "secret spot "

Sunset , Olhão

Chapter fourty four : Faro (Olhão)- Isla Canela 62km

Búcsút intettünk Portugáliának és újra Spanyolországban tálaltuk magunkat, konkrétan a két országot elválasztó folyó mellé mentünk. Király helyet vadásztunk ,közel a parthoz de mégis füves és rajtunk kívül talán négy "szomszéddal". Épphogy megérkeztünk, jobbra mellettünk egy "száz" evés merci hymer parkolt. Persze Mangó egyből kiszagolta, hogy a szomszédban is van kutyus. A "szomszédaink" : Peace, shanti & ahoi. Egy német nő és egy félig olasz srác (Dodó beszélt velük először ), már negyedik éve lakóznak. Amúgy nagyon jófejek, szedik a szemetet az Óceánból és mindenféle szobrot csinálnak belőle, majd a hippi piacon eladják. (Min. két órát dumáltunk velük.) Azért picit őrültem, hogy végre nem a buszunk a legrégebbi a parkolóban, mint általában eddig.  Próbáltunk ismét Mangóval SUPolni de szegényem nagyon megijedt a hullámoktól, úgyhogy inkább offoltuk a témát. Sajnos kár, hogy Dodónak nem sikerült trapézt szerezni, mert a hely kite paradicsom (főleg dél- délnyugati szélben és low tideban) amíg a szem ellát flat víz. ( nagyon jó kis spot! )

Low tide , Isla Canela

Chapter fourty five : Isla Canela - Sevilla 146km

Kis hezitálás után végül megtaláltuk a számunkra legmegfelelőbb parkolót. Az első hely is jónak tűnt nagy park mellet, ahol még külön kuytafuttató (agility pálya ) is volt. (Viszont messze a belvárostól) Átáltunk a városhoz legközelebbi parkolóba (ami még free volt és elég nagy ) Az esti séta során Mangó sikeresen fellökte Dodót, aki egy jó nagyot fikázott. Másnap reggelre hagytuk a városnézést termesztésén Mangóval. Sevilla nagyon szép hely, érdemes volt megnézni.

Belváros , Sevilla

Sevilla

Chapter fourty six : Sevilla - Rota 125km

Tarifa előtti utolsó állomásunkhoz értünk. Nagyon kellemes parkolóban tanyáztunk Rotában ,volt külön leengedő hely és tölteni is tudtunk vizet for free. (Több lakó is itt vert tábort ) A parkoló mellett elég sok kóbor macska is volt, úgyhogy Mangó kapta is a fújásokat a mérges makkáktól :)  Délután még csobbantunk Mangóval egy jót (frizbit egész szépen visszahozza de közben egyszer kétszer pofával a vízben landolt, vicces volt)  A beach amúgy szép nagy (állítólag kiteozni is szoktak, nekünk most nem fújt semmi) viszont jó, hogy szinte csak mi voltunk a parton.

A bázis , Rota

Sunset, Rota

Chapter fourty eight : Tarifa- Los Caños de Meca 65km

Elérkezett az idő, hogy elhuggyuk szeretett bázisunkat Tarifát és elinduljunk Cádiz felé. (november 13.-án indult a kompunk Tenerifére) Az indulás elég hosszúra sikeredett, mivel még töltikéztünk vizet, leengedtük a budit és bementünk vásárolni (kaja,pia stb..) plusz a kínaihoz is vettünk mégegy 25 literes kannát, ja és persze tankolás, szóval jócskán délután indultunk. Cadíz kb 150km-re volt, úgy terveztük, hogy félúton megállunk egy napra, (Még négy napunk volt a komp indulásáig) így esett a választás Los Caños de Mecára. Nagyon hangulatos kis város, gyönyörű beachel és nem mellesleg hullámszörf paradicsom is. Este szotyizás mellett néztünk meg a naplementét és a szörfösöket, másnap pazar időben séta Mangóval a parton. Az éjszaka nyugodt volt, erről a saját "testőrünk" Carlos biztosított minket 1,5 euróért (pluszban még a bringákra is vigyázott)igazából helyi csöves de annyira szimpatikusan lejmolt, hogy megszántunk.(De azért jobb is jóban lenni a helyi tagokkal).

Mangó , Los Caños de Meca

Part, Los Caños de Meca

Dodó és Mangó , Los Caños de Meca

Chapter fourty nine : Los Caños de Meca-Cadíz 60km

Közeledett a komp út, így mi is közeledtünk a komphoz. Los Caños de Mecából már Cadízba mentünk, ahol két éjszakát töltöttünk el. Az első spot igazából Cadízzal szemben volt Valdelaqrauában. Itt is hatalmas beach volt és egy jó hosszút sétáltunk, utána egy parti kávézóba ültünk be egy cappucinora. Volt kint pár kiteos de mi most csak kívülről figyeltük őket. A második éjszakát már egészen közel a kikötőhöz és (Cadíz belvárosához) töltöttük. Igazi waveszörfös spoton voltunk, Mangó is imádta a parton való rohangálást. Bevásároltunk és összepakoltuk a buszt is (bringákat leszedtük,Mangó cuccait,és minden mást ami két napra kelhet) ,hogy minden f@sz@ legyen a komp útra és izgatottan vártuk, hogy hogyan is fog eltelni ez a két nap a nyílt Óceánon.