One year off

Chapter fifty one : Tenerife (El Medano- Las Galettas (Nauta Camping)- El Medano-Los Cristianos-Vilaflor-Tiede-San Andrés

A komp út után egyből El Medanoba mentünk és La Tejita spoton vertünk tanyát. Az óceánon hamar hozzászokik az ember a hullámokhoz viszont utána két napra is olyan mintha hajón lenne (főleg a budin) várja hullámokat de nem jönnek.  Gyors bevásárlás követően hamar aludni mentünk mert azért fárasztó volt két napot "csónakázni". Másnap a Nauta Campinget néztük ki két éjszakára(kicsit  rendbe szedni magunkat és a buszt). A kemping elött, útközben beugrottunk egy boltba.(ami pont útbaesett ) Sikerült egy overseas abc-t kikapni, ami konkrétan full brit de még az árúfeltöltők és a pénztárosok is mindez természetesen az angol pénztárcákhoz igazítva.(De legalább sikerült akciós cadbury selection csokit venni). A kemping viszonylag olcsó volt és elég jó.(medence,áram,víz,leengedés és melegvizes zuhany ). A kempingben újra töltöttük az összes aksit. Elsétáltunk az óceánig ami kb. 4km-re volt odafele még kellemes időben viszont vissza már esett.(mondtuk is magunkban ezzel az erővel Angliába is mehettünk volna.)

La Tejita, Montana Roja , El Medano

Dodó és Mangó , El Medano

Los Galletas,Tenerife

Kitaláltuk, hogy megmásszuk a Montana Roját, amiben nem sok sport teljesítmény van 175m magas kb 4 km-en, viszont sunrise túrát terveztünk így hat körül már szedelődzködtünk. A napfelkelte már majdnem a csúcson ért minket. Föntről láttuk egész El Medanot meg a buszt is. Jópofa volt lenézni és látni a napfelkeltét, érdemes felmenni napfelkeltébe vagy naplementébe(nem akkora túra bár a vége eléggé emelkedik és sziklás ) Mangó is feljött velünk lefele azért necces volt, mert állandóan le akart rángatni. Az este pedig már Montana Roja alatt kiteoztunk. Jó kis nap volt.

Sunset már lent Montana Roja alatt, Tenerife

Sunrise a Montana Rójáról , Tenerife

La Tejita spot Montana Rojaról, Tenerife

A lassan megtelt a szennyvíz tartályunk, úgyhogy kitaláltuk, hogy átmegyünk Los Cristianosba leengedni és útközben tölteni is. Los Cristianos nem volt messze kb.20 perc kocsival és már ott is voltunk, gyorsan ürítettünk egyet, aztán Mangóval nekiindultunk a városnak. A város igazából angol, azaz angol nyugdíjasok lakják, mindenhol kitéve a brit lobogó. A bárokban quiz est és bingó parti vagy foci meccsek mennek, szigorúan mindenhol angolul. A city, amúgy szép kis sétáló utca és sziklás beach. A bázisunktól nem messze a parton tálaltunk egy nagyon jó kis kávézót, ahol brutál fehér csokis-karamellás cappuccinot nyomtunk. Egy éjszakát maradtunk aztán visszamentünk El Medanoba.

Los Cristianos, Tenerife

A brutál cappuccino, Los Cristianos,Tenerife

Los Cristianos Mangóval , Tenerife

Esti holdvilág a bázison , Los Cristianos, Tenerife

Dodó és Mangó , Los Cristianos, Tenerife

Ismét El Medanoba a La Tejita spoton kötöttünk ki. (Megszerettük ezt a helyet, mert viszonylag közel volt a beach és gyalog távolságra is volt egy közért.) Itt is találkoztunk honfitársakkal nem is kevéssel. Zolival parton találkoztunk és vicces volt mert először angolul beszélgettünk aztán persze leesett, hogy ő is Magyar és szintén kiteos, csak angliában él már vagy tíz éve. Közben kitaláltuk, hogy azért csak megkéne nézni közelebbről a Tiedét, úgyhogy Dodó meg is vette a jegyeket. (Érdemes neten előre megvenni mert van, hogy betelnek a helyek és sokáig kell állni a pénztárnál.) Megterveztük az utat, két naposra, hogy a busz is bírja a hirtelen 3000m szintkülönbséget de erről majd később. El Medanoban ismét találkoztunk Jeremyvel és apukájával, nagyon jófejek voltak megint. Bringázni is voltam, tekertem másfél órát de itt nem sok vízszint van. Reggeli előtt mentem napfelkeltében, ami viszont jó volt, hogy szinte nulla autóval találkoztam.(Emelkedőkkel nem vagyok jóbarátságban ) Dodóval is egyszer eltekertünk a Lidlbe, laza 400m szintel, meg is izzadtunk az aznapi betevőért :)

La Tejita, El Medano

Tekerés után, La Tejita, El Medano, Tenerife

La Tejita, (déli szélben jó ez a spot) El Medano, Tenerife

La Tejita, El Medano, Tenerifej.

Szóval Tiede két napra terveztük meg az utat, hogy a busz is bírja a megterhelést. A köztes állomást Vilaflort néztük ki, ami "csak" 1400m magasan volt. (Sajnos nem hallgattam magamra és nem a TF-38-as úton mentünk, ami bár hosszabb de kevésbé emelkedik, hanem a TF-21-en, ami ha motorral vagyunk szuperjó szerpentínes de busszal nem annyira jó móka főleg, hogy az elején még mellékutakon is mentünk. ) Az út Vilaflor előtt TF-563 brutál emelkedik, úgyhogy előtte fűtést maxra húztuk de sikerült valahogy felküzdeni magunkat. Vilaflor, amúgy gyönyörű kis hegyi város. Találtunk egy kis utcát, ahol konkrétan csak mi voltunk, úgyhogy ott is maradtunk éjszakára. (Nem mentünk le a parkolóba) Este azért már éreztük, hogy 1400m-en vagyunk, mert a nagykabátok is elökerültek. Az égbolt csoda éjszaka. A főtéren leültünk egy padra és percekig csodáltuk a csillagokat. Másnap korán volt ébresztő, mivel kilenckor indult a felvonónk.(Sajnos Mangó nem jöhetett velünk, kutyusokat nem engednek fel a felvonóra ) Az út felfele nagyon szép és egészen kb.2500m-ig visz. (Érdemes korán érkezni mert a parkolók hamar megtelnek) Mi már olyan negyedkilencre ott voltunk, Mangóval mentünk még egy kört, aztán elindultunk a lanofka felé. A lift egészen 3500m-ig vitt és ott már éreztük, hogy kevesebb az oxigén.(tovább felfele már csak külön vezetővel lehet menni) Egy órát azért sétáltunk fent mi is mielőtt lementünk. Szerencsénk volt, mert gyönyörű tiszta idő volt és el lehetett látni egészen az óceánig. Megérte felmenni az biztos. Legközelebb gyalog megyünk.

Vilaflor és a kis utca, ahol éjszakáztunk, Tenerife

Útban a "csúcs " felé a napfelkeltében, Tiede,Tenerife

Tiede a felhők fölött,(3500m), Tenerife

Tiede alattunk az óceán, Tenerife

A Tiede után, a már említett TF-38-as úton jöttünk le és egészen Los Cristianos-ig nem kellett a gázpedálra lépni. Útközbe megálltunk tölteni vizet és leengedni, aztán elindultunk északnak. A komp, ami minket Fuertére visz, szintén Santa Cruzból indult. Az indulás másnap reggel hatkor volt, ezért úgy döntöttünk, hogy közel kéne maradni Santa Cruzhoz de mégis parton, így San Andrésba kötöttünk ki, ami a hajóállomastól kb. húsz percre volt kocsival. A Tiedén hógolyózni lehetett és még aznap délután San Andrésban úsztunk egy jót az óceánban. (Mindezt kb.3 órán belül ) San Andrés igazi turista paradicsom, hatalmas parkoló a beach mellett, pálmafák, napágyak, éttermek és sok ember... Mangó csak este jöhetett a vízbe mert az egész beachen végig lifeguardok voltak és szóltak, hogy no perros.(no kutya) A part, amúgy szép nagyon és a kis városka is a hegyoldalban meseszerű. (Ami talán picit belerondít az idillbe, azok a tankerhajók látványa elég közel a parthoz.) A buszt sikerült pole pozícióba parkolni, egyből a beach elején. Hosszú séta után úsztunk egy jót, aztán pedig a szokásos esti kör után szundiztunk, mert másnap ötkor már check in volt.

San Andrés "pole" pozíció, San Andrés , Tenerife

San Andrés beach, San Andrés , Tenerife

Az átkelés 2.0

Búcsut intettünk Tenerifének de azthiszem ide is vissza fogunk jönni még.Reggel hatkor indult a kompunk Fuerteventurára, ami azt jelentette, hogy ötkor már check in volt. Biztos, ami biztos már félötre odaértünk, mondanom sem kell semmi nem volt kiírva, hogy merre kell menni, de végül csak megtaláltuk a kaput, ahol egy éjjeli őr hölgy mondta, hogy jó helyen vagyunk. Az iroda is ötkor nyitott, úgyhogy miután beengedtek egyből mentünk is becsekkolni. Az út négy órás volt. A reggel elég hűvös volt és mivel nem tudtok, hogy merre vannak a kutyusoknak kijelölt rész(ketrecek) ezért felmentünk a fedélzetre és kint maradtunk végig. A komp kicsit kisebb volt mint, amivel Cadizbol jöttünk de itt volt medence is. (Bár a vize elég hideg volt és valahogy reggel nem is volt kedvünk csobbani)  Az út viszonylag hamar eltelt, kint a nyílt vízen azért döngetett a szél rendesen. Reggeli után kiültünk a fedélzetre és vártuk, hogy felkeljen a nap. Az út utolsó két óráját a medencés fedélzeten töltöttük, (Ami mint kiderült, kutyás rész is egyben ) amire Morro Jable kikötőjéhez értünk már a hőmérséklet is feljebb kúszott. Az útunk egy mercadonába, majd egy benzinkúthoz vezetett, mindezek után pedig elindultunk Sotaventoba.

Búcsú Tenerifétől, Santa Cruz reggel hatkor

A medencés fedélzeten, háttérben már Fuerteventura

A fedélzeten már Morro Jable kikötőjében.

Reggeli utáni pihenés a fedélzeten